“Como nel 34 hai qu’afitar un proyeutu políticu de tresformación social que tea Asturies como marcu específicu d’actuación”

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Con eses pallabres Marcos Fernández resumió la so intervención política nel actu d’homenaxe a la Revolución Asturiana d’Ochobre’l 34 cellebráu ayeri en Llangréu. L’homenaxe qu’aconceyó nel cimenteriu Pando a decenes de presones escomenzó poniendo un ramu na tumba del  presidente del Conseyu Soberanu, Belarmino Tomás, y continuó cola intervención política de Marcos Fernández na que, tres desplicar la importancia que tien nun escaecer la propia hestoria, y reivindicar la esistencia d’un filu conductor ente los revolucionarios asturianos d’Ochobre’l 34 y les presones que participaben nel actu, apostóse por deprender d’aquella esperiencia y sacar les debíes concluxones pa l’Asturies d’anguañu.

“Acullá de remembrar la revolución trunfante, la proclamación de la República d’Obreros y Campesinos d’Asturies, la invasión del exércitu de la República Española que llegó a movilizar les tropes coloniales de Marruecos, la llucha heroica del Pueblu Asturianu en defensa de la Revolución, la negociación en planu d’igualda col exércitu español y l’incumplimientu por parte d’ésti del alcuerdu algamáu, col regueru d’asesinatos y represión; tenemos ser quien a ver les causes que propiciaron qu’el Pueblu Asturianu llevare alantre esta revolución”

Nesi sen, y tres recordar que los protagonistes “nun fueron seres sobronaturales, sinon los nuesos güelos y bisagüelos”, y aprofitando pa reivindicar el siempres escaecíu papel de la muyer na revolución, destacó que la esistencia d’un proyeutu de tresformación social común, la evidencia de qu’Asturies ye'l marcu específicu d’actuación, y sobro too, la capacidá de tar perriba les diferiencies polítiques esistentes (socialistes, comunistes, anarquistes, republicanos...) nun oxetivu común; son la desplicación d’una revolución reprimía sangrinamente pola República Española, “esa república asesina que tovía hai asturianos que defenden”.

El prósimu 12 d’ochobre Andecha Astur cellebra’l tradicional homenaxe a la revolución asturiana d’ochobre del 34 a les 13 h. nel Cimenteriu Pando –Llangréu- delantre la tumba de Belarmino Tomás.

L’homenaxe al Pueblu Asturianu que protagonizó la hestórica revolución y que la defendió cola vida frente al exércitu de la República Española, tendrá de nueu como protagonista a la figura de Belarmino Tomás, presidente del Conseyu Soberanu y ún de los principales protagonistes de la revolución d’ochobre del 34 y que foi l’interllocutor que negoció col exércitu republicanu español una rendición pautada que llueu los españoles nun respetaríen, protagonizando una represión sangrina y xabaz.

L’homenaxe a la República Obrera y Campesina d’Asturies declarada n’ochobre del 34 frente a la República Española, qu’incapaz de respetar el Drechu a Decidir del Pueblu Asturianu procedió a invadir militarmente’l nuesu país,faise agora mesmo d’especial actualidá cuando la voluntá del Pueblu Catalán de decidir llibremente’l so futuru torgada por esi mesmu Estáu español.

Arriendes d’ello, los fechos hestóricos d’aquellos asturianos y asturianes son un exemplu perenne pal nuesu Pueblu, y una alternativa siempres presente frente al proyeutu d’esfarrapamientu, esaniciu, paru, precariedá, emigración forciada de la mocedá y asimilación colonialista que l’Estáu español tien entamáu p’Asturies.

Nel Díi de la Nación Asturiana, de Les Arriondes a Cangues d’Onís, denunciando la manipulación de la monarquía española en Cuadonga, y avanzar na defensa de la República Asturiana.

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La importante participación na marcha republicana baxo’l llema “Asturies nun tien Rei”, supunxo un importante contrapuntu al remanamientu propagandísticu de la monarquía española en Cuadonga pretendiendo apropiase d’un llegáu hestóricu y simbólicu que pertenez al Pueblu Asturianu y col que los borbones nun tienen un res que ver, por más que pretendan llexitimase recurriendo a un Cuadonguismu españolista que nun cunta con dengún sofitu hestóricu.

Asina mesmo, dexa n’evidencia a les sucursales de Podemos ya IU n’Asturies qu’en cuentes de movilizase frente a esta nueva agresión monárquica, llimitáronse a faer sendes folixes festexando nun se sabe bien qué, escaeciendo’l vergoñosu actu de subordinación y sumisión que tubo llugar en Cuadonga.

Andecha Astur apautase al actu d'homenaxe a los lluchaores antifacistes que tien como referencia El Mazucu, llugar onde l’exércitu asturianu, una vuelta independizáu de la República española, llantó cara al exércitu facista español.

L'actu, entamáu por FAMYR Y  Ahaztuak 1936-1977, tendrá llugar esti sábadu 15 setiembre de magar les 13 hores, nel Altu la Tornería, El Mazucu, Llanes, y nel mesmu homenaxearáse a Vicente Gutiérrez Solís, Pepe Lavandera, Xóvenes d’Altsasu, Nagore Laffage, y familiares de Carchuna, faciéndose entrega de los gallardones “María Jesús Suárez Rabanillo”.

Asina mesmo habrá una piqueña obra teatru con testos de Celso Amieva, piqueños monólogos y poemes d’esiliaos y sobrovivientes de la referesión franquista a cargu d’Olalla Sánchez con música de Lomo Callejo, nun faltará tampoco la música’l país cola Banda Gaites Turruxón.

N’El Mazucu tuvo llugar ún de los más heroicos episodios de resistencia al facismu franquista, y a la Llexón Condor, nuna batalla onde l’exércitu del Conseyu Soberanu d’Asturies y Llión, con alrodiu de 5.000 presones y perimportantes carencies materiales, consiguió aparar a un exércitu facista qu'avanzaba victoriosu tres la rendición del gobiernu vascu y la falta de resistencia de Santander.

“El reinu que ñaz en Cuadonga, el d’Asturies, ye una apuesta independiente, un proyeutu políticu propiu d’un poder nuevu y estremáu. Pelayo nun entama denguna reconquista. España nun existía, nun podía reconquistase”

En Cuadonga ñaz el primer estáu configuráu na Península Ibérica depués del esbarrumbe del estáu visigodu. Si eso pasare’n cualisquier otra nación hestórica de la Península Ibérica esi datu sabríemoslo toos de memoria, anquen nun foremos d’ellí. La repercusión d’esi fechu dura entá, pero foi namás el primeru de munchos fechos hestóricos acaecios nel que ye ensin dubia el más llugar con más fuercia simbólica del país.

Na conferencia que tuvo llugar ayeri en Xixón los dos ponentes, Mariano Suarez y Roberto González Quevedo, desgranaron una perllarga riestra de datos antropolóxicos ya hestóricos que debuxen una Cuadonga fuertemente lligada al sentir identitariu asturianu, pero que tamién espeyen el fuerte enfotu de la monarquía española de facese col poder que remana esi símbolu. Dende 1857 Cuadonga recibió la visita de 16 miembros de la monarquía española, más la de Franco -a quien Mariano inclui na dinastía- una frecuencia qu’espeya la insistencia española de remanar pa si una hestoria que nun ye la de so.

“Siempres quinxeron enllazase con Pelayo, les monarquies débiles tienen que buscar recursos pa caltenese un discursu creyible y tratar de tapecer los orixenes vergoñosos”.