Dende Andecha Astur nun podemos dexar d'esmolecemos pol averamientu en forma y fechos de les dos formaciones polítiques españoles, PSOE y Podemos, procesu nel que nun duldarán n’utilizar una vegada más a Asturies como moneda de cambeu.

Tando nidiu’l procesu de pasoquización de la formación “socialista” nel que los mayores de 50 años nun camuden el so votu del PSOE (faiga lo qu’esti faiga) demientres que pierde los votos de menores d’esa edá, paez que nel partíu de Pablo Iglesias Turrión camienten que la única manera d’atropar los votos de mayores de 50 ye’l pasoquizase ellos mesmos, cediendo de les sos teóriques posiciones aniciales y averándose al PSOE.  Pa que Podemos algame tolos alcuerdos que ñecesita p’algamar la so cuota de  poder nel Reinu d’España necesita de los sos complices, y pa ello nun tienen problema en facer “tabula rasa” con tolo acontecío nel nuesu país, que naide pague pol marafundiu d’El Musel, tragar colos casos de Villa y tola corripia “sociata” que carecemos nel nuesu país dende 1982 fasta anguañu, permitir la permanencia d’Areces nel Senáu Español, recibiendo’l so pagu polos servicios apurrios al Estáu colonial, entantu tolos sos collacios de la FSA siguin impunes polos milenta millones de los fondos mineros que finaron nes manes de los sos collacios (cuando non del partíu) ensin aportar al so destín, que yera l’espoxigue’l pueblu asturianu pola mor de la desindustrialización…

Resulta inalmisible que se mos quiera vender como positives y esperanzaores dos midíes que, na so aplicación, rocen el surrealismu. Ya  lo viemos venir cuando se fizo l’anuncia del usu del asturianu como llingua vehicular, mui guapo, pero mentira, puru posturéu. Teníemos razón. Agora aporta la reforma que tendría de favorecer la incluxón del asturianu n’educación infantil: lo mesmo, semeya pa la galería ya enfotu nulu.

Que los nuesos fíos depriendan na so propia llingua abulta un drechu indiscutible a estos altores de la historia y la obligatoriedá de falar a la reciella na so llingua materna nos primeros años d’escolarización ta recoyía en toles lleis educatives, arriendes de na Llei d’usu y promoción del asturianu, aprebada nel 1.998. La necesidá llegal d’aplicar esta cabera foi la qu'emburrió a redautar un artículu rellativu a la enseñanza del asturianu na etapa infantil.

La reforma lléndase práuticamente a un oxetivu curricular, ambiguu ya incompletu: «Descubrir y participar en dalgunes manifestaciones sociales, culturales y artístiques del so alrodiu, desendolcando una actitú d’interés y apreciu faza’l padrimoniu cultural asturianu y, nel so casu, el padrimoniu llingüísticu”. 

La reivindicación de la Soberanía y el 25 Mayu de 1808 protagonizaron el XX Díi d’Andecha.

La cellebración del Díi d’Andecha, yá na so vixésima edición, ye un momentu perafayaízu d’alcuentru ente la militancia y los simpatizantes de la organización, que comparten una xornada de xermandía y qu’aprofiten p’aldericar sobro estremaos aspeutos de la política asturiana, na que’l Secretariu Xeneral fai una valoración de la llinia política a siguir, y de comu se va espresando esta nel díi ente díi de la organización, y sobro manera énte la sociedá asturiana.

Esti añu’l protagonismu túvolu’l 25 Mayu como espresión d’una Soberanía que tenemos que recuperar, y qu’hai qu’evitar que se terxiverse, ello asina, arriendes de la propuesta ente la Xunta Xeneral pa que reconoza de forma oficial los fechos y los conteníos del 25 M de 1808, tamién se rializó un actu d’homenaxe a les puertes de la Sala Capitular, onde la Xunta Xeneral, convertía en Xunta Suprema pola presión del Pueblu Asturianu, declaró la soberanía ya independencia en 1808, tomando les midíes polítiques efeutives pa faela efeutiva, talo como la formación d’un exércitu asturianu o l’unvíu d’embaxaores a Inglaterra.

Na interveción d’Arturu Xosé Bermeyu remembráronse esos fechos hestóricos, la forma en que se repitieron tovía nel sieblu pasáu coles declaraciones d’independencia de 1934 y 1937, y recordó que la Soberanía ye la única alternativa posible pal futuru d’Asturies “Igual que la Oficialidá ye imprescindible pa recuperar la llingua, la Soberanía yelo pa poder vivir y trabayar dignamente n’Asturies”.

Nesi sen continuó la so intervención afitando’l compromisu d’Andecha Astur cola recostrución nacional y social d’Asturies y la llucha firme escontra “un Estáu que conderga a Asturies al esaniciu, con polítiques represives nel tarrén cultural, y de destruición del texíu socio-económicu asturianu que conderga a la sociedá asturiana a la precariedá, el paru  y la emigración forciada”.

Llucía Fernández: "Na situación de boicó informativu que carecemos, les redes sociales costitúin una ferramienta de trabayu imprescindible"

La responsable de redes sociales d'Andecha Astur valora perpositivamente'l xorrecimientu de la presencia d'Andecha Astur nes redes sociales, poniendo como exemplu'l de twitter, que nos postreros seyes meses, consiguió perpasar los 2.000 seguidores "Y lo que ye muncho meyor, que la xente interactúe, que dea la so opinión y que mos faiga entrugues" comenta Llucía Fernández.

"Agora mesmo'l seguimientu informativu polos medios de comunicación de les iniciatives actividaes y propuestes d'Andecha Astur ye práuticamente nulu, ye más, daqué mediu usa la información que-y apurrimos ensin citamos ensiquiera, o incluso atribuyéndolo a otres organizaciones. El casu d'El Musel por exemplu ye escandaloso ver como se mos ningunea. NInguneárenmos nun entamu cuando presentemos la denuncia na OLAF, cuando ganemos la denuncia, cuando requerimos l'actuación de la fiscalía, cuando se obligó a actuar a la fiscalía..., asina ye como consiguen que nun podemos rentabilizar el nuesu llabor, y por eso ye imprescindible cuntar coles redes sociales."  Nel mesmu sen tamién resaltó qu'esiste una auténtica militancia nes redes sociales qu'aída enforma a esparder los nuesos conteníos, consiguiendo que la so repercusión seya muncho mayor.

Asturiano / Español

El propio 25 de mayo, en el 209 aniversario de la declaración de Soberanía de 1808 Andecha Astur ha presentado en la Xunta Xeneral del "Principado" una propuesta para que "asuma los hechos históricos y los contenidos políticos de aquel 25 de mayo de 1800, apruebe una resolución dejando establecido que la soberanía reside en el Pueblo Asturiano y oficialice la celebración institucional de esta fecha como expresión y reivindicación del derecho a decidir que nos corresponde como Pueblo".

La propuesta se realiza tras exponer que "siendo conocidos los hechos acaecidos en 1808 en los que bajo la presión del pueblo asturiano la Xunta Xeneral del Principado se declaró Xunta Suprema y reconoció la soberarnía popular asturiana, jurando cada uno de sus componentes que "el poder, todo el poder, reside y procede del pueblo", y declarando en consecuencia la soberanía e independencia de Asturies, en lo que constituye el primer acto de autodeterminación de Asturies en la época contemporánea" y ya que la actual Xunta Xeneral del "Principado" se pretende "continuadora de aquella por más que nunca se nos permitiera al Pueblo Asturiano la posibilidad de legitimarla o no en referendum, siéndosenos impuesta desde Madrid"

Con esta iniciativa, Andecha Astur reivindica una vez más esta fecha histórica,y sale al paso de quienes pretender reivindicarla como fecha alternativa al 8 de Septiembre nada más por el carácter laico de la misma, en comparación con el uso religioso que se le da al 8 Sept. desde el "Principado". Reivindicar el 25 de Mayo olvidando que es el primer acto de autodeterminación de Asturies en la época contemporánea y que en él se reconoce expresamente que la Soberanía reside en el Pueblo Asturiano es por lo menos tan grave como hacer del origen del Reino de Asturies una festividad religiosa.

Por otra lado hay que recordar que coincidiendo con esta fecha, el 25 de Mayo, Andecha Astur celebra este sábado 27 su XX Díi d’Andecha con diferentes actividades entre las que destaca un acto de homenaje al 25 de Mayo de 1808 con la colocación de un ramo de laurel a las puertas de la Sala Capitular donde tuvo lugar la mencionada declaración de Soberanía.