La renuncia de la Dellegación del Gobiernu español n'Asturies  a recurrir les ordenances d'oficialidá del conceyu supón un avance nel procesu d'Oficialidá de la llingua asturiana a nivel nacional.

La ordenanza municipal del asturianu, aprebada en Noreña a propuesta de Conceyu Abiertu, entra yá en vigor tres cumplir tolos trámites llegales, una vuelta que la Dellegación del Gobiernu español n'Asturies, que nel so momentu reclamare l'anulación de la ordenanza, renunció a exercer esi llabor represivu.

Ye la primer vegada que dicha Dellegación nun recurre una ordenanza d'oficialidá n'Asturies, y supón un puntu d'inflexón na dinámica de represión llingüística que carecemos n'Asturies, reconociendo asina la so incapacidá pa torgar un procesu de reivindicación y recuperación llingüística socialmente imparable.

 

Con estes pallabres Miguel Ánxelu Agudo, representante d’Andecha Astur n’Uviéu calificó la decisión del Ayuntamientu d’Uviéu, con Somos ya IU nel gobiernu xunto col PSOE, de caltener la subvención a la Fundación Princesa, entamaora de los Premios Princesa de Asturias.

Pa Miguel Ánxelu, que vaigan a manifestase en La Escandalera escontra los Premios Princesa, los mesmos que-yos apurren perres de tolos uvieínos a la fundación que los organiza, supón tou un exerciciu d’hipocresía qu’espeya perfechamente cuala ye la “nueva política” que se fai n’Uviéu: “más de lo­ mesmo, con un pocu de posturéu pa la galería”.

La concesión d’una sovención de 250.000 € a la Fundación Princesa de Asturias, -un 16% menos que la concedía l’añu pasáu- supón pa Miguel Ánxelu la demostración de qu’a la hora de la verdá n’Uviéu siguen les coses igual que colos gobiernos del PP. “N’Uviéu tamos esperando pol cambiu prometíu, y namás vemos xestos publicitarios ensin conteníos reales”.

Andecha Astur llama a participar nel manifestamientu escontra la tortura pública d’animales entamáu por Anadel, y na recoyía robles escontra les clases de toréu entamaes esti añu.

Dende la refuga dafechu al maltratu animal, ainda más cuando se convierte n’espeutáculu y pretende amarutase como arte, y la denuncia de la collaboración indispensable del Ayuntamientu Xixón pal so caltenimientu, Andecha Astur llama a la sociedá asturiano a manifestase esti domingu 12 d’agostu a les 16:30 h. na Plazuela San Miguel -Xixón-.

Arriendes d’ello, y énte la convocatoria de clases de toréu pa neños, llama a participar na recoyía de robles pa, como se fexo en 2014 impedir que puea enseñase a los neños a esfrutar del dolor animal, remembrando que’l Comité de los Drechos del Neñu y la Organización de les Naciones Xuníes, pronúnciense de forma espreso escontra que la reciella participe y asista a eventos taurinos.

Arriendes d’ello Andecha Astur quier denunciar que la tortura y muerte de toros convertía n’espeutáculu públicu va escontra la sensibilidá y la cultura asturiana, y el so caltenimientu n’Asturies nun tien otru enfotu que perafitar una espresión de lo “español” nel nuesu país, una forma xabaz d’aculturización y españolización ensin xacíu.

Una nuea amuesa de l'asturfobia que domeña les actuaciones del Ayuntamientu de Xixón, en concreto, y del  “Principado” en xeneral.

Andecha Xixón.- Depués d’aguantar feries d’abriles, procesiones de Selmana Santa, cellebraciones fuboleres, reggeatones, villancicos al altu la lleva y milenta atentaos acústicos y culturales más, una banda gaites toca nuna espicha, de  tardi, nun llugar afayaízu pa ello –La Plaza’l Llavaeru, en Cimavilla- y ensin estorbar el tráficu. La policía multa a los gaiteros y obliga a retirar les pipes de sidre. El mensaxe rescampla: si ye asturiano, estorbayos.

El fechu de qu'al díi viniente –güei- tuviere convocada una concentración non silenciosa por parte de la mesma Banda Gaites multada –Villa de Xixón- fai albidrar qu'a l'asturfobia vien a amestase una peculiar rabia a aquellos que tienen l’enfotu de defender los sos drechos, y con ellos los de tolos asturianos.

Qu’aneciemos en ser nós, duel-yos. Que toquemos la gaita, que falemos la nuesa llingua, que bebamos sidre, que seyamos país, duel-yos. Pero duel-yos más cuando nun mos conformamos col ámbetu folclóricu, aptu pal turismu, y reclamamos lo de nueso.